7 февр. 2012 г.

Ціноутворюючі чинники маркетингу

Усі фактори слід розділити на дві групи: внутрішні і зовнішні. До внутрішніхфакторів слід віднести затрати на виробництво і реалізацію, мету фірми та етапжиттєвого циклу товару.До зовнішніх — рівень попиту, стан конкурентного середовища, обмеження,які визначаються існуючим законодавством у сфері ціноутворення.Існують дві різні стратегії:1) «знімання вершків» — встановлення найбільш високої ціни;2) «проникнення на ринок» — встановлення вкрай низької ціни.Встановлення дійсної ціни вимагає точного визначення моменту досягненнятоваром зрілості.При виникненні ознак початку стадії спаду може стати необхідним:— підвищення ціни (використовуючи переваги нееластичного попиту) длякороткотермінового підвищення прибутковості перед остаточним зняттям товару ікомпенсації витрат на розробку та виведення на ринок нового покоління ітоварів;— зниження ціни (навіть нижче собівартості), і щоб привернути увагу покупцівдо супутних товарів.Характер попиту впливає на вибір методу ціноутворення. Необхіднозрозуміти, яким є попит на даному ринку. Він залежить від ряду перемінних:платоспроможності покупців, бажання і можливості платити за товар, цін навироби-замінники, факторів нецінової конкуренції. Важливий не тільки рівень, а йеластичність попиту. Остання обставина фактично визначає характер можливихзмін ціни. При еластичному допиті виграшною буде стратегія зниження, а принееластичному — підвищення ціни.1. «Жорстке» регулювання ціни здійснюється через фіксацію державних цін.2. «М'яке» регулювання здійснюється через встановлення граничних рівнівцін, граничних надбавок і коефіцієнтів, встановлення граничних значень різнихелементів ціни.3. Непрямий вплив здійснюється через визначення «правил гри» приринковому ціноутворенні. Він може містити і ряд заборон, зокрема заборону навертикальне і горизонтальне фіксування ціни, недобросовісну цінову рекламу.
Share:

0 коммент.:

Отправить комментарий

Общее·количество·просмотров·страницы

flag

free counters

top

Технологии Blogger.