7 февр. 2012 г.

Ціни на комплекс товарів

Ціни на комплекс товарів мають певне логічне обгрунтування, оскількикожний товар є частиною всього комплексу аналогічних товарів, представленихна ринку. Тому компанія шукає загальні принципи ціноутворення для того, щобмаксимізувати прибуток, одержуваний зі всього комплексу товарів. Ціноутворенняв цьому випадку ускладнюється, оскільки різні товари мають різні співвідношенняпопиту і витрат, є суб'єктами різного рівня конкуренції. При цьому розрізняють триситуації.Перша ситуація — ціни на товари певної асортиментної лінії.Наприклад, компанія пропонує п'ять аудіовідеокамер різних за складністю імасою, з різними споживчими характеристиками, ще мають яскраво вираженіспецифічні особливості. Яку ж ціну слід встановити, щоб вона враховувала рівеньвитрат на виробництво кожної з них, оцінку покупцями різноманітних споживчихвластивостей і ціни конкурентів? Якщо різниця в ціні між двома камерами значна,то покупець віддасть перевагу більш сучасній модифікації. Це збільшить прибутоккомпанії, якщо різниця у витратах буде меншою, ніж у цінах.Друга ситуація — ціни, що залежать від додаткових споживчих характеристикна вибір. Такі ціни часто застосовують поряд з прейскурантними на основну масутоварів. Так, покупці автомобілів можуть додатково замовляти електроннусистему відкривання вікон, протитуманні фари тощо. Проте ціноутворення на цівибіркові характеристики є складною проблемою. Автомобільна компанія маєвирішити, які характеристики товару включати в основну ціну, а які пропонуватина вибір. Так, «Оепегаї Мо-іога», виходячи зі своєї стратегії ціноутворення,звичайно рекламує нову модель вартістю, скажімо, 6 тис. дол., а коли вдаєтьсяпривернути покупців у виставочні зали, використовує більшу частину площі длядемонстрації автомобілів вартістю 8 чи 9 тис. дол. Раніше рекламована модельнастільки поступається їм за комфортом і зручністю, що більшість покупців віддаєперевагу більш прибутковим для компанії моделям.Третя ситуація — ціни на додатковий товар. У деяких галузях компаніївиробляють товари, які не є основними, але використовуються поряд з ними.Наприклад, «Когіак» встановлює порівняно низькі ціни на кінокамери, оскількикомпенсує витрати при продажу кіноплівки. Разом з тим виробники камер, які непродають кіноплівку, встановлюють ціни на них порівняно вищі, щоб одержуватипевний прибуток.
Share:

Related Posts:

0 коммент.:

Отправить комментарий

Общее·количество·просмотров·страницы

flag

free counters

top

Технологии Blogger.